Kindertehuis, raften en Chitwan

Heehooi,

Allereerst wil ik iedereen ontzettend bedanken voor alle tips, liedjes en spelletjes voor de kinderen. Ik heb er erg veel aan gehad en ik denk dat we de kinderen een leuke week hebben bezorgd! We hebben met ze gedanst, gespeeld, de kinderen voorgelezen en geprobeerd om hun Engels een beetje bij te spijkeren. Al is een week natuurlijk maar heel kort, hierdoor hebben we dus niet echt een grote bijdrage kunnen leveren helaas.

Na de intensieve en interessante week in het kindertehuis besloot ik in het weekend om met de lokale bus naar de Monkey tempel te gaan. En ik kan je vertellen, dit was een uitdaging. Het begon al met het busstation zelf zoeken, ze hebben namelijk niet zoals in Nederland een bushokje waar de bus komt maar het is hier een hele straat en voor de ene bus moet je iets meer naar rechts gaan staan en voor de andere bus iets meer naar links. Na een aantal keer vragen had ik eindelijk de goede plek gevonden om te gaan staan en toen kwam deel twee, namelijk welke bus moet ik hebben? Aangezien ik de plaatsnamen niet goed uit kan spreken en ook geen Nepalees kan lezen had ik Rajesh de plaatsnaam in het Nepalees laten opschrijven zodat ik dit briefje aan de buschauffeur kon laten zien. Zo vond ik al vrij snel de goede bus en nadat ik aan verschillende mensen in de bus had gevraagd waar ik uit moest stappen ben ik zelfs op de goede halte uitgestapt. Dat was best een prestatie! xd. De tempel zelf was heel mooi en het openbaar vervoer terug ging een stuk makkelijker gelukkig doordat ik nu wist waar ik uit moest stappen.

Verder ben ik in het weekend naar twee andere vrijwilligers gegaan die voor het weekend in een hotel zaten met een zwembad. Mijn behoefte aan een zwembad was zeer groot en het was dan ook heerlijk om daar een dag een beetje rond te hangen.

Op maandag ochtend vertrok ik met Kajsa en Sinikka naar het raften. We zaten in de boot bij een Franse familie met kleine kinderen dus echt eng werd het de eerste dag niet maar het was wel heel erg leuk. 's Avonds sliepen we in tenten langs de rivier echt helemaal back to basic. Dat vond ik echt fantastisch. We hadden een kampvuur en ik heb zelfs vuurvliegjes gezien! Ook het eten was echt geweldig. Tijdens de lunch kregen we toast met KAAS. Kajsa en ik keken elkaar tegelijk aan 'Omg is that cheese!!' Dus ja zoals je leest mis ik kaas vreselijk.

Tongue Out

De tweede dag was anders want toen werden wij in het 'extreme team' geplaatst. Dit was me al eens eerder gebeurd in Frankrijk en toen had naar mijn idee de gids geen idee wat hij aan het doen was en daardoor was ik een beetje sceptisch. Maar het werd al snel duidelijk dat het deze keer gelukkig anders zou zijn. Mijn gids wist nu heel goed wat hij aan het doen was en het was echt super leuk. We zijn van rotsen af gesprongen en ik ben echt ontelbaar keer uit de boot gevallen. Waarbij ik iedere keer als een soort walvis weer in de boot getrokken moest worden wat echt super grappig was.

Op een bepaald moment klapte onze boot zelfs om. De gids had van te voren twee dingen gezegd wat je dan moest doen, niet in paniek raken en naar de rechterkant zwemmen. Natuurlijk raakte ik direct in paniek en lukte het me niet om naar de rechterkant te komen. Eenmaal uit de stroomversnelling was ik zover van de boot af gedreven dat een gast in een kayak mij moest komen redden. Vervolgens moest ik als een soort baby mijn armen en benen om de kayak heen slaan en bracht hij mij terug. Het zag er echt niet uit en we hebben allemaal zo hard gelachen. Vind het heel jammer dat ik er geen foto van heb anders had ik het jullie kunnen laten zien!

Toen we klaar waren met raften kregen we de mededeling dat er geen bussen reden omdat er protesten waren en we dus een hotel moesten gaan zoeken. Maar toen ik net een boterham in mijn mond wou doen kwam er een man aanrennen dat er een bus was en we twee minuten hadden. Zo zit je het ene moment in een boot en het andere moment alweer in de bus richting Chitwan!

Chitwan is een national park in het zuiden van Nepal.We zijn hier 3 dagen gebleven en het was echt super leuk hoewel het daar wel bloedheet was. De eerste dag in Chitwan hadden we s' morgensvroeg een boottocht tussen de krokodillen. Dit klinkt super leuk maar viel een beetje tegen. Zo was de boot zelf totaal niet stabiel en het leek alsof hij ieder moment kon omslaan wat niet zo een heel fijn idee is tussen de krokodillen.. En verder heb ik ook maar iets van drie krokodillen gezien, maarja. Daarna gingen we door de jungle lopen, hier heb ik een neushoorn gezien en dat was echt heel cool! Ik heb wel alleen een foto van de billen van de neushoorn dus jullie moeten mij maar op mijn woord geloven xp.

's Middags hadden we een extra jeep safari bij ons pakket gekocht. Ik vind jeeps op zichzelf al superleuk dus dit kon voor mij bij voorbaat al niet stuk. We hebben met de jeep vier uur lang door de jungle gereden en zelfs een beer gezien! Al ging de beer er snel vandoor toen de chauffeur gas begon te geven om dichterbij te komen.

De volgende dag zouden we s' morgens een rit op de olifanten moeten maken volgens ons pakket maar wij hebben besloten om dit niet te gaan doen met de reden dat het de olifant pijn doet om op hem te gaan rijden. Dit zal ik nog wel verder uitleggen in mijn volgende blog wanneer ik straks in het olifantenpark ben!

's Middags zijn we nog naar een dorpje geweest en daarna hebben we de zonsondergang gezien. Het was heel mooi maar naar mijn mening wel een beetje te toeristisch. Wel hadden we een hele leuke gids. Zo zaten er twee chinezen in onze groep en die was hij continu belachelijk aan het maken, zo zei hij bijvoorbeeld: 'there are three things you can find anywhere in the world; 1. potatoes 2. crows and 3 chinese people.' Hier moest ik stiekem wel een beetje om lachen. Verder wist hij enorm veel van alle dieren af.

Op vrijdag vertrokken we weer terug naar Kathmandu en op zaterdagochtend nam ik het vliegtuig richting Delhi. Het was raar om afscheid te nemen aangezien ik zeker met Kajsa en Sinikka praktisch samengewoond heb de afgelopen maand. Als je zulk intensief contact hebt word je erg snel close en het was dan ook heel jammer dat we nu ieder onze eigen kant op moesten.

Mijn eerste vliegtuig had vertraging waardoor ik bijna mijn tweede vliegtuig naar Bangkok had gemist. Gelukkig wist ik de weg op het vliegveld van Delhi nog van de heenreis en mocht ik doorlopen bij de meeste security checks omdat ik zo'n haast had en kon ik zo helemaal buiten adem mijn vliegtuig in rennen. Eenmaal in Bangkok hield de pech nog niet op, zo stond mijn hotel er namelijk niet om mij op te halen en het telefoonnummer wat ik van ze had bestond niet. Toen ben ik met een taxi naar het hotel gegaan en na twee uur rondrijden hadden we het nog niet gevonden. Ik betwijfel ook wel erg of het hele hotel uberhaupt bestaat moet ik zeggen. Dus toen probeerde ik de chauffeur duidelijk te maken dat hij me wel naar een ander hotel mocht brengen, dit was vrij lastig aangezien hij geen woord engels sprak maar uiteindelijk begreep hij het. Vervolgens was ik een vermogen kwijt aan de taxi en moest ik ook extra betalen omdat ik een ander hotel had waar ik enorm van baalde. Ik was heel moe en wou gewoon naar bed. Dat was wel echt een moment voor mij waarop ik alleen maar dacht, ik wil naar huis. Maar ik wist van te voren dat dit soort momenten zouden komen en na een nacht slapen gaat het alweer een stuk beter.

Nu schrijf ik dit vanuit Chiang Mai (het noorden van Thailand). Morgen vertrek ik naar het Elephant Nature Park om daar drie weken vrijwilligerswerk te gaan doen. Ik ben heel benieuwd! Het gaat hier allemaal heel goed!

Ik hoorde dat het lekker weer is in Nederland, gelukkig maar!

Houdoee en veel liefs!

Reacties

Reacties

Hosse

Weer heel leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt haha :) moest vooral erg lachen om de kaas. Zie al helemaal voor me hoe jou reactie was. Heel veel plezier bij het Elephant Nature Park! Ga maar goed voor de olifantjes zorgen en ik spreek je snel weer xxxxx

Mango

Mieelzzzz,
Ik las dat je op een olifant ging rijden en dacht oh neeee. Maar toen las ik dat je het niet deed en dacht ik; Baas. Dat rijmt op Kaas. Ik zou wel even willen komen buurten, geen geleer meer. Zoals hosse al zegt veel plezier in het olifantenpark! Doe ze de groeten van Margo Zopfi.

Byeee
Xxx

Guy

Hoi Mila,
Je hebt weer een internetcafé gevonden in Chiang Mai. Leuk om je verhaal van afgelopen week te lezen. Je weet uit ervaring dat het soms anders loopt dan je wil, maar als je moe bent, is dat heel vervelend. veel plezier de komende weken in het olifantenpark

Luka

Weer heel leuk geschreven mielske! :) En achja, bekijk het postitief: het ergste dat kon gebeuren (niet opgehaald worden/hotel niet kunnen vinden) is nu gebeurd dus het kan alleen maar beter worden haha!
Ben benieuwd wat je allemaal gaat meemaken in het olifantenpark! Rust nog maar lekker uit vandaag, dan ben je er morgen weer helemaal klaar voor.
Ik spreek je snel weer!
xxx

mama

Lieve Mila,
Heerlijke belevenissen en ook spannend.
Je bent aan het genieten en de hobbels onderweg los je fantastisch op.
En nu ben je bij de olifanten. Wij zijn heel benieuwd.
Laat je snel weer iets horen?

Luis

Kei leuk allemaal Miel!! Wordt echt steeds jaloerser op je haha ik vind het wel vreemd dat je neushoorn billen aan het fotograferen bent... Maar ben benieuwd naar het olifantenpark :)

Annette

Tjonge,je hebt inderdaad geen strandvakatie gekozen zeg! Het is logisch dat je hier en daar wat minder leuke dingen op moet lossen maar dat doe je prima! Ik kan me voorstellen dat je goed baalde toen je zo veel rond moest rijden! Ik ben heel benieuwd naar je verhalen als je in het Olifantenpark zit! Wil ik echt ook een keer doen....en effe goed van jullie dat jullie niet op hun rug geklommen zijn! Ik loop een beetje achter met bloglezen, maar ik volg je op de voet meid! Dikke kus

Familie Schaart

Hee Mila,
wij zijn ook heel erg benieuwd naar je reis-verhalen en eindelijk ingelogd!!
dus het feest kan beginnen: lezen-genieten enzovoort.
geweldig dat je ons in verweggiestan op de hoogte houdt van je verre reis.
veel plezier in het park met de olifanten. Groetjes Jeannette.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active