India; Udaipur, Jaisalmer, Mumbai & Goa

Halloo Halloo,

Dit is waarschijnlijk alweer de laatste blog vanuit het zonnige India. Toen ik de vorige blog schreef was ik net aangekomen in Udaipur, the city of lakes. Jammer genoeg waren deze meren alleen kunstmatig en niet bedoelt om in te zwemmen maar achja.

Udaipur was wel echt ontzettend mooi, het deed mij een beetje aan Italie denken. Hier moesten we wel helaas afscheid nemen van onze gids Jitendervan de afgelopen twee weken, hij moest weer een nieuw meisje ophalen in Delhi. We gingen verder met Nayana. In Udaipur zijn we een aantal dagen gebleven en zijn we oa naar een dansshow en een bollywood film geweest. De film waar we naar toe wouden gaan was alleen uit verkocht en onze gids was vergeten kaartjes te kopen dus toen zijn we naar een film geweest die net zo makkelijk een hollywood film had kunnen zijn maar dan met Indiaanse acteurs. Hoewel de film drie uur duurde en volledig in Hindi was vond ik hem toch erg leuk.

Verder heb ik in Udaipur nog mijn verjaardag gevierd! Toen was onze eerste gids Jitender er nog en hij had een verjaardagstaart laten komen en 's avonds hebben we met zijn alle op het dak wat gedronken en dat was erg gezellig. Het was wel gek om mijn verjaardag te vieren zonder alle mensen thuis maar het was alsnog een hele leuke dag.

Na een aantal dagen in Udaipur zijn we vertrokken naar Jaisalmer. Dit is een stad midden in de woestijn en het ligt aan de grens met Pakistan. De busreis er naar toe was voor mij al een vette ervaring op zichzelf. Zo was het een slaapbus die mij heel erg deed denken aan een touringcar van bands doordat er bedden in de bus waren. Dit was best wel cool al was de weg zo hobbelig dat ik niet bepaald veel geslapen heb.

Tongue Out

Toen we eenmaal in Jaisalmer zelf aankwamen was dat ook echt een bijzondere ervaring, ik had namelijk nog nooit een woestijn in het echt gezien. Jaisalmer zelf is nog een stad in de woestijn maar achter in de middag gingen we echt de woestijn in, eerst met een jeep en het laatste stuk nog met een kameel. Eenmaal midden in de woestijn was het enige wat ik zag zand, zand en nog eens zand. Ik had nog nooit zoiets gezien! Wel waren er niet echt de zandbanken die je op televisie ziet, die zandbanken van deze woestijn liggen namelijk in Pakistan en aangezien de banden tussen India en Pakistan niet bepaald goed zijn konden we daar natuurlijk niet heen. Maar ookwaar wijwaren wasde woestijn dus al ontzettend mooi. We hebben hier ook 's nachts geslapen en hoewel ik geen oog dichtheb gedaan door alle insecten die continu op mijn hoofd gingen zitten was dit helemaalniet erg. Ik had namelijk de mooiste sterrenhemel die ik ooit heb gezien boven me. Ik heb zelfs een aantal vallende sterren gezien!

De volgende ochtend gingen we weer terug naar Jaisalmer en 's avonds weer terug naar Udaipur. Toen zijn we nog een aantal dagen in Udaipur geweest waarna we weer doorgingen naar Mumbai.

Mumbai is op zichzelf een mooie en relatief schone stad maar zo ontzettend druk. Wat opzich niet gek is als drukste stad vanIndia met 22 miljoen inwoners (als het er niet meer zijn). Maar dit was voor mijde eerste stad in India waarbij ik echt zeg, dit is veelste druk.

In Mumbai hebben we twee dagensightseeinggedaan, waarbij we onder andere 2 uur in de rij hebben gestaan voor een of ander aquarium wat achteraf echt flut bleek te zijn. Verder hebben we het strand gezien eneen aantal moskeeen gezien en voornamelijkde sfeer van de stad kunnenproeven.

Na die twee dagen vertrokkenwe nog verder naar het zuiden naar Goa. Dit is eenstaat die aande zee ligt waar vroeger (en eigenlijk nu nog steeds) veel hippie's naar toetrekken. Voornamelijk vanwege de mooie stranden en alle feesten. Helaas ben ik hier net buiten het seizoen waardoor er een hoop dicht is maar alsnog is het erg leuk. De eerste dagen in Goa hebben wede oude stad gezien waarveel kerkenstaan uit de tijdwaarin de portugezen de baas waren in Goa. Verder hebben we nog een fort gezien en het centrum van Goa. En toen was alweer de laatste week van mijn reis aangebroken. Deze week was (en ben) ik lekker vrij en zijn we voornamelijk naar het strand geweest (eindelijk strand!!). In Goa verblijf ik in een vrijwilligershuis met nog een groep vrijwilligers en dat is ontzettend gezellig, ik heb het hier erg naar mijn zin!

Gisteren heb ik samen met Maaike voor het eerst een scootertje gehuurd (niet helemaal legaal als je geen rijbewijs bij je hebt maar dat schijnt normaal te zijn hier). Op de heenweg naar het strand ging het echt super goed en was het echt heel erg leuk. Op de terug weg moesten we alleen terug door het donker en hadden we al snel een probleem, zo konden we onze scooter niet meer vinden.. oeps.. Na lang zoeken en rondjes lopen vonden we eindelijk die scooter en toen kwam nog het tweede probleem, hoe moesten we ook alweer terug naar het huis rijden. Alle wegen lijken hier namelijk in het daglicht al ontzettend op elkaar, laat staan in het donker. Na twee uur rondgereden te hebben en aan weet ik hoeveel mensen de weg gevraagd te hebben vonden we eindelijk het huis weer! Gelukkig! Wel ben ik onderweg nog bijna van mijn sokken gereden maar dat nemen we maar voor lief.

Vandaag zijn we weer met de scooter gegaan en konden we gelukkig wel de weg prima vinden. Nu naar dit internetcafe ben ik zelfs met de scooter in Indianstyle gegaan, met drie mensen op een scooter!

De komende dagen ga ik nog een beetje relaxen en dan kom ik zondag alweer naar huis. Een heel gek idee! Hoewel ik het jammer vind dat mijn reis bijna voorbij is kijk ik er ook zeker naar uit om weer naar huis te komen.

Bedankt iedereen die mijn blog heeft gevolgd! Bedankt voor het lieve afscheidsfeestje, het filmpje voor mijn verjaardag en alle lieve berichtjes van iedereen!

Tot snel & de ballen!

Reacties

Reacties

Mama

Leuk verhaal, nu ben ik erg nieuwsgierig naar de versie in natura.
Ik vind het toch ook wel weer heerlijk dat je naar huis komt.
Geniet en tot zondag
Veel liefs

Josine

leuk verhaal, veel indrukken.
Goede en veilige reis naar huis

Jeannette

Mila wat leuk om je te volgen op je mooie,avontuurlijke reis.
je hebt veel,heel veel gezien en veel mensen ontmoet en dat is echt een ervaring op zich.
scooter rijden geweldig maar met 3 personen heel gewaagd en spannend zeg.
wat vliegt de tijd,maar ook fijn om weer in ons kleine ollanda terug te komen en je familie/vrienden te ontmoeten. het ga je goed de terugreis en spreek je later.
groeten van juleine ,jan,Jeannette.

mango

Mielz tot gauw!

Guy

Leuk verhaal, heel fijn dat je zondag weer thuis bent.

Annette

Ik heb het allemaal op de voet gevolgd en zo een beetje met je meegereisd! We zien elkaar wel weer in Nederland!! Dikke kus...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active